هوم کر پوست چیست؟

هوم کر پوست به معنای مراقبت از پوست در خانه است .تقریبا همه ی ما می دانیم که امروزه مراقبت از پوست چقدر اهمیت دارد.

اولین قدم برای مراقبت و درمان پوست مان،شناخت نوع آن است. همانطور که میدانیم تمامی افرادممکن است دارای پوست چرب،معمولی،خشک و یا مختلط باشند.

پس با توجه به نوع پوست ،باید اقدامات موردنیاز آن را در خانه انجام دهیم.هم چنین نوع پوست نیزتعیین کننده ی محصولات مصرفی هوم کر شما می باشد.

همانطور که می دانیم آب و هوای کشور زندگی ما،در تاثیر گذاری بر نوع پوستمان بسیار موثر است.پس اکثر مردم ساکن در ایران دارای پوست خشک و مختلط هستند.

استفاده ی درست و منظم از محصولات مصرفی هوم کر پوستتان،در تاثیر گذاری بهتر و سریع تر آن موثر است.

انسان ها به طور طبیعی در طول روز مقداری از سلول های پوستی خود را از دست می دهند که عدم توجه به آن، باعث بروز چین و چروک و ایجاد آکنه می شود.پس داشتن یک روتین پوستی مناسب کمک زیادی به داشتن پوستی سالم و شاداب می کند.

علاوه برانجام درست و منظم هوم کر، باید به نوع انتخاب  محصولات پوستیتان توجه کنید.زیرا تاثیر محصولات روی پوست شما به ترکیبات و نوع فرمولاسیون آن ها بستگی دارد.

مهم ترین نکته در استفاده از محصولات پوستی ،بافت آن هاست.برای داشتن یک روتین پوستی مناسب باید محصولات مناسب پوست خود را از نازک ترین تا ضخیم ترین بافت استفاده کنید.

محصولات پوستی مختلفی برای مراقبت ازآن نظیر تونر،میسلار،کرم دور چشم و…عرضه بازار شده اند.در واقع این محصولات به عنوان مکمل پوستی برای بهتر شدن آن می باشند.

مهم ترین محصولات هوم کر پوستی برای انواع پوست عبارتند از:شوینده ی مناسب پوستتان ،آبرسان یا مرطوب کننده و ضد آفتاب.

علاوه بر محصولات عرضه شده به بازار،در خانه نیز می توانیم ماسک های مختلفی برای پوست مان با مواد اولیه موجود در اطرافمان بسازیم.قبل از استفاده و ساخت ماسک های خانگی،باید نوع پوست مان را تشخیص دهیم.

✔️ تشخیص نوع پوست با دستمال کاغذی :

تشخیص نوع پوست با دستمال کاغذی

برای تشخیص نوع پوست با دستمال کاغذی اینکار باید ایتدا پوست خود را با آب ولرم و شوینده ملایم تمیز کنید.پس از آبکشی،باید با یک حوله ی تمیز و نرم،پوست صورت خود را به صورت ضربتی و آرام خشک کنید.در این مرحله از هیچگونه مواد مرطوب کننده و کرم استفاده نکنید و اجازه دهید پوست شما یک ساعت استراحت کند.

سپس تعدادی دستمال کاغذی را به قسمت های مختلف پوستی مانند بینی،پیشانی،چانه و…. بکشید.اگر ظاهر دستمال کاغذها تغییری نکرد شما دارای پوست خشک هستید اما اگر تمامی دستمال کاغذی ها چرب شدند پوست شما از نوع چرب است.

چرب شدن برخی از دستمال کاغذی ها ، ازداشتن پوستی مختلط خبر می دهد و در غیر این صورت اگر شاهد هیچکدام از این تغییرات نبودید شما دارای یک پوست نرمال هستید.

در ادامه برخی نکات مربوط به انتخاب محصولات هوم کر مناسب هر پوست را بررسی میکنیم.

✔️ هوم کر لک پوست

علت و ایجاد لکه های به وجود آماده بر روی پوست، با یکدیگر متفاوت است.راحتترین راه برای درمان سریع تر و رفع  این لکه های پوستی تشخیص محل تشکیل آن هاست.

به معنای ساده تر باید بدانیم این لکه ی پوستی در کدام لایه ی پوست (درم یا ایپدرم) به وجود آمده است. پس از آن باتوجه به نوع پوست، مصرف محصولات هوم کرویژه درمان لک، کمک زیادی در رفع سریع تر لک های پوستی شما می کند.

هم چنین برای درمان سریع تر و نتیجه ی بهتر میتوانید به بیوتی تراپیست ها یا فیشیالیست های متخصص مراجعه کنید.

✔️ هوم کر پوست خشک

قرار گرفتن پوست دست و صورت در معرض سرما،باعث خشکی آن می شود..تشدید خشکی پوست در افراد دارای تیپ پوستی خشک،بیمار ی ها و مشکلات پوستی  را به همراه دارد.برای جلوگیری از ترک و بیماری های پوستی،داشتن یک هوم کر پوستی توصیه می شود.

روتین پوست خشک

در این روتین ما اصلی ترین محصولات هوم کرم مخصوص پوست خشک را بررسی میکنیم.

شوینده ی پوست خشک

شوینده های حاوی روغن های گیاهی مانند آرگان،زیتون و …بهترین انتخاب هستند.زیرا در این نوع پوست، میزان ترشحات پوستی بسیار پایین می باشد و استفاده از شوینده های حاوی روغن، می تواند کمک زیادی در آبرسانی آن کند.

مرطوب کننده پوست خشک

در حالت طبیعی،پوست پس از شستشو  مقداری از چربی خود را از دست می دهد. پس برای جلوگیری از خشکی بیش از حد پوست و برگشتن به حالت طبیعی آن،باید از مرطوب کننده استفاده کنید.بهترین مرطوب کننده های پوست خشک حاوی ویتامین سی هستند.

ضدآفتاب پوست خشک

همه ی تیپ های پوستی باید از ضد آفتاب استفاده کنند.بهتر از نیم ساعت قبل از خروج از منزل آن را استفاده کنید تا در برابر اشعه های خورشید بتوانید از پوست خود مراقبت کنید.

مراقبت از پوست و داشتن یک روتین پوستی مناسب برای پوست های مختلط از توجه و اهمیت ویژه ای برخوردار است.زیرا استفاده از محصولات نامناسب باعث چرب شدن دیگر قسمت های آن می شود.

روتین پوست مختلط

در این روتین ما اصلی ترین محصولات هوم کر مخصوص پوست مختلط را بررسی میکنیم.

شوینده ی پوست مختلط

در این نوع تیپ پوستی باید تنها دو بار در روز با استفاده از شویننده های ملایم و حل شونده در آب،پوست خود را بشویید.پس از شستشو صورت خو د، آن را به صورت آرام وضربی خشک کنید تا موجب تحریک شدن قسمت های مختلف پوستی نشوید.

مرطوب کننده پوست مختلط

در این نوع پوست باید توجه داشته باشید که قسمت های خشک صورت را آبرسانی کنید و از تشدید چربی در قسمت های چرب آن جلوگیری کنید.پس استفاده از مرطوب کننده های سبک و فاقد چربی ، می تواند بهترین انتخاب شما باشد.

ضدآفتاب پوست مختلط

برای استفاده از ضد آفتاب ها نیز باید به عدم تشدید چربی در قسمت های چرب صورت توجه کنید. پس انتخاب ضد افتاب های سبک و فاقد چربی می تواند بهترین محصول مصرفی روازنه شما باشد.

این نوع تیپ پوستی دارای محدودیات های فراوانی در انتخاب محصولات مصرفی خود دارد.زیرا استفاده از محصولات نامناسب،سبب چرب شدن بیش از حد آن و ایجاد جوش و آکنه می شود.

روتین پوست چرب

در این روتین ما اصلی ترین محصولات هوم کر مخصوص پوست چرب را بررسی میکنیم.

شوینده ی پوست چرب

برای انتخاب شوینده ی این نوع تیپ پوستی باید توجه کنیم که استفاده از شوینده های قوی سبب از بین رفتن چربی های آن شده و باعث تحریک غدد چربی سول های پوستی می شود که عوارض جبران ناپذیری مانند ایجاد جوش  را به همراه دارد.پس اگر پوست چرب دارید از شوینده های ملایم استفاده کنید.

مرطوب کننده پوست چرب

شستشوی صورت همان طور که گفتیم باعث از بین رفتن چربی های سطحی آن می شود.پ پس باید بعد از شستشوی صورت، حتما آن را مرطوب کنید.مرطوب کننده پوست های چرب باید بسیار سبک و برپایه آب باشند.

ضدآفتاب پوست چرب

همه ی تیپ های پوستی باید از ضد آفتاب استفاده کنند.بهتر از نیم ساعت قبل از خروج از منزل  در تمامی روز های سال چه آفتابی چه ابری،آن را استفاده کنید تا در برابر اشعه های خورشید بتوانید از پوست خود مراقبت کنید.

پوست نرمال بهترین نوع تیپ پوستی محسوب می شود.عدم توجه به آن و استفاده از محصولات ناسازگار باعث بروز مشکلات پوستی و تغییر آن می شود.

روتین پوست نرمال

در این روتین ما اصلی ترین محصولات هوم کر مخصوص پوست نرمال را بررسی میکنیم.

شوینده ی پوست نرمال

اسفتاده از شوینده های حاوی الکل و ملایم برای پوست های نرمال توصیه می شود.

مرطوب کننده پوست نرمال

استفاده از مرطوب کننده های سبک و فقاد چربی از چرب شدن بیش از حد پوست جلوگیری می کند و سبب آبرسانی آن نیز می ود.

ضدآفتاب پوست نرمال

همه ی تیپ های پوستی باید از ضد آفتاب استفاده کنند.بهتر از نیم ساعت قبل از خروج از منزل آن را استفاده کنید تا در برابر اشعه های خورشید بتوانید از پوست خود مراقبت کنید.