خواص ماساژ شیاتسو !

ماساژ شیاتسو (فشار درمانی) چیست؟

ماساژ شیاتسو چیست ؟ همان طور که می دانیم ماساژ شیاتسو اولین بار در ژاپن به درمان شفابخش معروف شد. در واقع لغت شیاتسو،برگرفته از یک اصطلاح ژاپنی معروف در معنای فشار انگشت گرفته شده است.

هدف ماساژ شیاتسو،کاهش درد و تنش به وجو آمده در افراد است.در این ماساژ با اصول وروش های خاصی با استفاده از دست،بر روی نقاط خاصی از بدن فشار وارد می کنند.

فشار وارده در این ماساژ،با کمک فشار انگشت شصت،کف دست و آرنج اعمال می شود.

هدف اصلی و اساسی این نوع ماساژ درمانی،بهبود سلامت و آرامش سیستم عصبی است که نتایجی از جمله بهبود گردش خون،کاهش استرس و تسکین درد را به همراه دارد.

هشدار:از آنجایی که پایه و اساس این ماساژ،اعمال فشار می باشد،هنگامی که احساس درد یا ناراحتی کردید لازم است این موضوع را به ماساژور خود اطلاع داده تا او فشار وارده بر بدن شما را تنظیم کند.

انرژی درمانی با ماساژ شیاتسو حقیقت دارد

از مهم ترین خواص ماساژ شیاتسو می توان به افزایش انرژی در بدن اشاره کرد.همان طور که می دانیم در تکنیک ماساژ شیاتسو،اعمال فشار بر نقاط مختلفی از بدن وجود دارد.

این اعمال فشار،موجب آزاد سازی انرژی ذخیره شده درآن قسمت و انتشار آن به دیگر قسمت ها می شود.زمانی که این انژری ذخیره شده آزاد شود،فرد احساس بهتری خواهد کرد و درد در آن نواحی کاهش می یابد.

درمان کمر درد با ماساژ شیاتسو

کمردرد نشانه چیست؟

امروزه ریشه ی بسیاری از دردها از جمله کمردرد عصبی است.شمار زیادی از افراد جهان از کمردرد و دردهای مفاصلی رنج می برند.

این درد های مزمن مدتی افراد را از کار و زندگی می اندازد.بیشتر افراد برای کاهش این درد،از قرص های مسکن استفاده می کنند،این قرص ها ممکن است برای مدت کوتاهی این دردها را کاهش دهند اما عوارض جبران ناپذیری را به دنبال دارند.

برای رهایی از درد کمر و مفاصل ماساژ شیاتسو را امتحان کنید.همان طور که در ابتدا مقاله گفتیم در این ماساژ،ماساژور بر نقاط خاصی از بدن از جمله:نواحی کمر،باسن و لگن فشار اعمال کرده و سبب آزاد سازی انرژی آن نواحی می شود.این آزاد سازی انرژی بهوبد درد را به همراه دارد.این ماساژ را به افرادی که از درد سیاتیک رنج می برند معرفی کنید.

درد قاعدگی و درمان آن ( درمان فوری درد پریود )

در ماساژ شیاتسو،ماساژور با تکنیک های خاصی که می داند ، باعث درمان فوری درد پریود بانوان می شود در این دوران،بانوان با مصرف مسکن درد خود را کنترل می کنند اماهمان طور که می دانیم استفاده طولانی مدت از مسکن ها،عوارضی را به دنبال دارد.

آزاد سازی انرژی در این ماساژ،احساس آرامش و راحتی را در فرد به وجو آورده و کاهش درد را به دنبال دارد.

بهبود و کاهش استرس با ماساژ درمانی شیاتسو

درمان سریع استرس و اضطراب

انسان ممکن است در طول روز، در محیط کار یاخانه تحت تاثیر فشار های عصبی قرار گیرد که نتیجه آن به وجود آمدن استرس و اضطراب زیاد است.اگر استرس و اضطراب افراد تداوم پیدا کند،می تواند باعث ایجاد بیماری های مرگبار در افراد شود.افراد باید برای سلامتی خود،استرس و اضطراب های روزمره خود را کنترل کنند و از بین ببرند.یکی از موثرترین راه ها برای  کنترل و کاهش استرس واضطراب،ماساژ شیاتسو است.

درمان سردرد بدون قرص

درمان سردرد بدون قرص

امروزه افراد از سردرد های تنشی و میگیرنی در عذاب هستند.برای از بین بردن این دردها،ماساژ شیاتسو کمک فراوانی می کند و می تواند جایگزینی مناسب برای جلوگیری از مصرف داروهای شیمیایی به شمار آید.

حفظ آرامش و خونسردی

اگر جزو افرادی هستید که مدام احساس خستگی و کلافگی می کنید و همیشه استرس دارید،برای رهایی از این مشکلات، ماساژ شیاتسو را امتحان کنید. هنگامی که استرس دارید سیستم ایمنی بدن به خوبی کار نمیکند و باعث بروز بیماری در بدن انسان می شود.

طبق تحقیقات انجام شده،این ماساژ به شدت آرامش بخش است و باعث ایجاد روحیه شاد و خلق وخوی ثابت می شود. همانطور که قبلا اشاره کردیم،فشارهای وارده بر روی قسمتی از نواحی خاص،باعث آزاد سازی انرژی شده و این انرژی به کل بدن ساطع می شود.

تقویت سیستم ایمنی بدن

همانطور که گفتیم افرادی که استرس دارند معمولا سیستم ایمنی بدن آن ها ضعیف تر است و بسیار زودتر دچار بیماری می شوند.

شرکت منظم در جلسات ماساژ شیاتسو کمک زیادی به افراد می کند تا به آرامش برسند و استرس خود را کنترل کنند.رسیدن به آرامش و کنترل اضطراب،باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و مقاوت لازم را در برابر بیماری ها برای فرد ایجاد می کند.

درمان مشکلات تنفسی کرونا

از دیگر فواید ماساژ شیاتسو می توان به درمان مشکلات تنفسی اشاره کرد.افرادی که مشکلات تنفسی دارند معمولا نفس کشیدن به راحتی برای آن ها امکان پذیر نیست.در ماساژ شیاتسو ماساژور می تواند با استفاده از مهارت های خاص،این مشکلات تنفسی را درمان کند.

سرعت جریان خون

امروزه انسان های بسیاری به این درک رسیده اند که استفاده از قرص و داروهای شیمیایی عوارض جبران ناپذیری را به دنبال دارد،بنابراین روش های درمانی بهتری را جایگزین کردند.یکی از این روش های درمان،ماساژ درمانی است.باید دانست اختلال در گردش خون باعث آسیب به قسمت های مختلف بدن است.شیاتسو کمک  میکند جریان خون شما بهبود ببخشد.گردش خون درست مهم ترین عامل سلامتی وتندرستی است.فشار وارده بر قسمت های بدن،گردش خون را بهبود می بخشد و فرد را از انواع بیماری ها دور می کند.

درمان مشکلات گوارشی کرونا

درمان مشکلات گوارشی کرونا

شاید شما هم شنیده باشید امروزه بسیاری از افراد از مشکلات سو هاضمه و اختلالات گوارشی رنج می برند.ماساژ شیاتسو کمک فراوانی به درمان اختلالات گوارشی می کند.ضربه زدن به نواحی مختلف بدن باعث رهایی از مشکلات گوارشی می شود.

درمان بیخوابی بدون قرص و دارو درمان دارد؟

امروزه بسیاری از افراد از بی خوابی رنج می برند.اگر بیخوابی ادامه پیدا کند مشکلات متعددی را به همراه دارد.ماساژ شیاتسو کمک فروانی به درمان بی خوابی افراد می کند.

مضرات ماساژ شیاتسو

مضرات ماساژ شیاتسو

  • ماساژ شیاتسو برای افراد زیر خطرات مرگباری را به همراه دارد زنان باردار

  • بیماران تحت شیمی درمانی و پرتو درمانی

  • افراد مبتلا به پوکی استخوان

  • افراد مبتلا به بیماری های قلبی و عروقی

هشدار

هشدار

اعمال فشار مستقیم بر روی بیماری های پوستی بدن ،بافت غده ها،فتق شکم،نقاط شکسته شده وکبودی خطرات جبران ناپذیری را به دنبال دارد.