خواص و فواید صابون های گیاهی

تصور کنید در حال قدم زدن در یک فروشگاه هستید و به راهروی محصولات پوستی میرسید. شوینده هایی که اعم از صابون های گیاهی و دستساز بادی بارها، بادی واش ها، فوم های شوینده و… را در قفسه ها می بینید. اما جالب است بدانید تمام این شوینده ها شیمیایی هستند و ممکن است با همه ی پوست ها سازگار نباشد و عوارضی را به دنبال داشته باشد.
امرزه صابون های گیاهی و دستساز در فروشگاه ها بسیار کمیاب شده اند. اکثر شوینده ها چه جامد،چه مایع حاوی  مواد شیمیایی مصنوعی هستند . در گذشته همه ی صابون ها دستساز و گیاهی بودند.درادامه برخی از خواص صابون های گیاهی و دستساز را بررسی می کنیم.
  • صابون های گیاهی و دستساز از مواد طبیعی و ارگانیک مرغوب ساخته می شوند.

هنگامی که میخواهیم در مورد کیفیت یک محصول صحبت کنیم معمولا به مواد تشکیل دهنده و تاثیرات آن اشاره می کنیم.صابون های دستساز بر خلاف صابون های شیمیایی و صنعتی،از بهترین و مرغوبترین روغن های گیاهی ساخته می شوند.

در ساخت صابون های شیمیایی از دترجنت ها(کف کننده ها)،مواد نگه دارنده و ترکیبات شیمیایی مصنوعی استفاده می شود که ممکن است عوارضی را به همراه داشته باشد.برای جلوگیری از عوارض پوستی و دلایل دیگر بهترین جایگزین، صابون های گیاهی هستند.

صابون های گیاهی و دستساز

  • صابون های دست ساز و خانگی خاصیت مرطوب کنندگی دارند.

متاسفانه اکثر افراد بر این باورند که همه صابون ها پوست را خشک می کنند در حالی که اینطور نیست.صابون های گیاهی به علت وجود سه مواد موجود در ترکیبات خود دارای خاصیت مرطوب کنندگی می باشند و پس از مصرف پوست شما را نرم و لطیف می کند.این صابون ها در مواد سازنده خود روغن ها،کره ها و گلیسیرین طبیعی دارند و سوپرفت هستند.

  • صابون های گیاهی و دستساز با اسانس خالص گیاهان ساخته می شوند.

برخلاف صابون های شیمیایی که از اسانس های مصنوعی ساخته می شوند،صابون های گیاهی و دستساز ساخته شده از اسانس خالص گیاهان می باشند.این اسانس های موجود در صابون های گیاهی مزایایی فراتر از عطر و بو دارند واستفاده ی مداوم ازآن ها

  • صابون های گیاهی و دستساز با به حفظ سلامت پوست کمک می کند.

همه ی ما  آدم ها به دنبال پوستی سالم  هستیم. مراقبت و رفتار ما با پوستمان تاثیر بسزایی روی سلامت کلی و ظاهری پوستمان دارد.تهیه  صابونی که کمترین عارضه را برای پوستتان داشته باشد و آن را تحریک نکند قطعا صابون دستساز است.

صابون های دستساز و گیاهی علاوه بر بهبود پوست،به درمان خشکی و بیماری های پوستی مانند اگزما،آکنه و پسوریازیس کمک می کند.

  • صابون های دستساز به مقدارکافی و مناسب کف می کنند.

همه ی مردم بر این تصورند که کف زیاد با تمیزی رابطه مستقیم دارد درحالی که باید بدانیم صابون های گیاهی برای انجام وظیفه ی خود،کف زیاد نیاز ندارند.

امروزه شرکت های تجاری با توجه به خواسته ی مردم،در ترکیبات صابون های شیمیایی خود از مواد مصنوعی کف زا استفاده میکنند.این مواد غالبا بسیار ارزان هستند و خشکی پوست را به همراه دارند.

قابل ذکر است فرموله ی درست صابون دستساز می تواند کف حبابی بسیار عالی و قوی ایجاد و پوست را از آلودگی ها و چربی ها تمیز کند.هم چنین برای ایجاد کف کرمی و ابریشمی در صابون های دستساز لازم است در فرمول آن از روغن هایی مانند نارگیل و کرچک استفاده کنیم.

  • صابون های دستساز و گیاهی مقرون به صرفه هستند

شاید برای شما باعث تعجب باشد که قیمت های صابون های دستساز بالاتر از صابون های شیمیایی است اما در ادامه حقایقی را برای شما روشن خواهیم کرد.

همان طور که گفتیم مواد تشکیل دهنده ی صابون های شیمیایی ارزان و بی کیفیت هستند که خشکی پوست و عوارض جانبی را به دنبال دارند.برای جلوگیری از این عواراض،باید سری به لوسیون فروشی ها بزنید و درکنار صابون های شیمیایی،کرم های آبرسان و لوسیون های مناسب پوست خود را انتخاب کنید. همان طور که دیدیم هزینه ی صابون ولوسیون بالاتر از یک صابون دست ساز ومقرون به صرفه است.

  • استفاده از صابون های دست سازوگیاهی برای محیط زیست بی خطرهستند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در حالیکه بدنتان رابا شوینده های تجاری ومصنوعی حاوی رنگ،مواد نگهدارنده وعطرها تمیز می کنید در حال آلوده کردن محیط زیست هستید.این مواد مصنوعی به طور طبیعی در محیط زیست تجزیه نمی شوند.مطالعات نشان داده که این مواد شیمیایی درنهایت به سیستم آبی ختم می شوند و در اکوسیستم تجمع می یابند.این مواد شیمیایی بر حیات وحش تاثیرات مخربی را به همراه دارند.

  • استفاده از صابونهای دست ساز وگیاهی انتخابی عاقلانه محسوب می شود.

فرقی نداردکه نوع وجنس پوست شما چیست صابونهای دست ساز گیاهی همیشه بهترین انتخاب هستند.حمایت از کسب وکارهای کوچک با استفاده ازصابونهای .دست ساز گیاهی وقتی که یک صابون دست ساز می خرید از یک کسب وکار کوچک تولیداتی حمایت می کنید